"PASTA I OVNEN"
Jep, det hedder retten altså - nederen navn jeg ved det!
Den kan varieres i det uendelige, og så smager det bare hammergodt!
Til basis-versionen skal du bruge:
- Pasta / spagetti
- Friske, hakkede tomater / tomatpuré
- Løg
- Revet ost
- Krydderier
Og sådan gør du:
- Tænd ovnen på 200 grader eller deromkring...
- Kog pastaen. (Der står bag på pakken hvordan du gør, hvis du er helt lost!)
- Hak løgene og svits dem i en gryde.
- Kom tomaten i gryden til løgene. (Hvis du bruger friske tomater skal der måske hældes lidt væske fra.)
- Lad tomatsovsen koge til der ikke er alt for meget væske ved og kom salt, peber og andre krydderier i. (Oregano er et must!)
- Kom pastaen i et fad og hæld tomatsovsen henover.
- Drys revet ost henover og evt. lidt oregano så det ser godt ud.
- Så skal det lige i ovnen indtil osten er smeltet. (Brug evt. ventetiden til at øve dig på at synge, så du kan vinde x-factor. Det prøver alle studerende tilsyneladende på...)
- Så er der serveret!
Retten kan varieres på rigtig mange måder:
Fx med skinkestykker, baconstykker, oksekød, peberfrugt og meget mere...
_____________________________________________________________________