M

Ude godt, hjemme bedst

30-07-2013 16:49
Mums de is, i Italien er gode...Smager godt ;-)

l Lørdags kom vi hjem efter 14 dage ved Gardasøen. Vi havde en skøn tur. Jeg har skrevet lidt her dag vi var dernede som jeg havde tænkt og dele med jer herinde ;)

Min kære svigermor havde inviteret familie til hygge, afslapning øg total ferie.

Da vi ankom lørdag aften d.13/7-13 til campingpladsen Camping Village San Francesco, som ligger mellem Desenzano og Sirmione ved Gardasøens sydlige ende, bestilte vi pizza og nød det sammen. Min svorge, hans kæreste og datter var kørerne derned og var ankommet nogle timer før os.

Søndag d.14/7-13:
I dag har vi været 2 gange ved poolen og NØJ Alma, hun elsker bare og svømme og lege i vand.
Om aftenen gik vi på den resturante som lå på campingpladsen, hvor jeg fik spagettig carbonara, som jeg bare elsker. Det smager så godt :-)

Mandag d.15/7-13:
Pool fra morgenstunden. Efter en middagslur, tog Alma, Jens og jeg en tur ind til Desenzano, for og købe en gave til Jens mor. En taske. Nu hvor vi var kommet til Italien syntes vi at hun skulle have en taske herfra.
Under aftensmaden fortalte Jens bror at de ventede barn til Februar :-) TILLYKKE !!
Om vi havde spist ringede vi til Danmark for og ønske Jens far tillykke med fødselsdagen.

Tirsdag d.16/7-13:
FARMOR har fødselsdag :-) HURRA HURRA HURRA !!
Efter en god gang morgenmad, gik vi os en lang tur og da vi kom hjem tog vi i poolen, for at ungerne kunne blive krudtet af og blive kølet lidt af.
Efter at vi stort set alle havde taget en middagslur, gjorde vi os klar til og komme ud og spise.
Vi tog til Desenzano, hvor min svigermor fandt en resturante hvor hun gerne ville spise. Godt mætte tog vi hjem og sluttede aftenen af på terrassen.

Onsdag d.17/7-13:
Hjemme/hygge dag, som blev brugt ved poolen. Dog havde vi en lille smuttur, for og købe et badedyr til Alma. Alma måtte selv vælge, så hun valgte en kæmpe skildpadde.
Om aftenen havde vi en tur til Sirmione og hold nu op hvor er der flot. Stedet emmer af stemning, hyggelige gader, resturenter, levede musik og butikker. Jeg var og er helt pjattet med det sted.

Torsdag d.18/7-13:
Hjemme/hygge dag ved poolen :-) TOTAL AFSLAPNING !!

Fredag d. 19/7-13:
Om morgene besluttede onkel Peter, fætter Mathias, Alma, Jens og jeg at vi ville ud og køre tur. Vi havde som sådan ikke et ønske for og se noget bestemt, så vi endte med og køre en tur bjergene, hvor vi fandt det hyggeligste sted og spise.
Der var så meget Italiensk hygge og charme.

Der var ro, fantastisk udsigt ud over Gardasøen. Maden var god, men ikke overdådlig, men vi tog derfra helt "høje", for stedet var bare noget af det hyggeligste og skønneste vi længe havde oplevet.
På turen hjem hoppede vi en tur i Gardasøen. Dejlig varmt og skønt bare og bade i ferskvandet og se klipper og byer langs Gardasøen.

Lørdag d.20/7-13:
I dag har farmor, fætter, Alma, Jens og jeg været i Gardaland. En KÆMPE forlystelses park med diverse aktiviteter i form af karruseller, rutchebaner, cirkus osv. Det var vel 4 gange så stort som Tivoli. Vi nåede ikke halvdelen igennem, men Alma nød børneområdet og fik prøvet en masse.
Vi var i Cirkus, hvor temaet var Madegasca 3 og det havde de bare lavet godt. Alma sad med åben mund under hele forestillingen :-)
Skønt og give sådan en oplevelse, når ens guldklump nyder det så meget :-)

Søndag d. 21/7-13:
Hjemme dag for Alma, Jens, farmor, Peter og jeg, hvor slappede af og lige var i poolen et par gange.
Lars, Maria, Elisabeth og Mathias kørte tur.
Om aftene tog vi til marked. Eller hvad de nu havde reklameret med var et marked! Det viste sig at være en politisk byfest, så vi kørte hurtigt igen og tog en tur til Sirmionen, hvor vi gik på Cafe og så en Italiensk udgave af Monthy Phyton.

Mandag d.22/7-13:
Lars og Maria havde 1 års dag. De inviterede på aftensmad, men inden ville de gerne selv ud og spise frokost.
Imens nød vi andre poolen :-)
Om aftenen tog vi på resturante og nød noget god mad :-)

Tirsdag d. 23/7-13:
Til marked langs kysten i Desenzano. Et kæmpe marked, med alverden ting, tøj, tasker, porcelæn, frugt og grønt osv.
Vi spiste frokost på Crazy Chiken, som lå lidt udenfor Desenzano.
Om eftermiddagen var Alma i poolen.

Onsdag d. 24/7-13:
Efter at vi havde været på køretur i bjergene og havde spist på det vi syntes var en super skønt sted, havde vi foreslået en familietur dertil, så de andre også kunne opleve stemningen.
Da vi kom derop havde de desværre onsdags lukket, øv øv!! I stedet tog vi til byen Salo, hvor vi fandt en cafe og spiste frokost. Efter at have spist gik vi en tur gennem byen, men da de holdt siesta tog vi hurtigt afsted igen, så vi kunne komme hjem i poolen og blive kølet af. Modemæssigt er man ikke i tvivl om at de er førerne, men var nu meget mærkeligt og gå i 35 graders varme også se vinduer med efterår/vinterkollektionen 13/14

Torsdag d.25/7-13:
Hjemme/hyggedag ved poolen, som blev nydt rigtig meget :-)
Om aftenen tog vi på resturante for hyggede os, med god mad.

Fredag d.26/7-13:
Hjemme/hygge dag. Imens Jens og Alma tog en tur til poolen om formiddagen, gik jeg i supermarkedet for og købe lidt olie og pasta som jeg gerne ville have med mig hjem.
Efter at Alma havde sovet til middag, tog vi alle i poolen og om aftene bestilte vi pizza, som vi hyggede os med ude på terrassen.
Vi nød den sidste aften på terrassen :-)

Lørdag d.27/7-13:
Ude godt , hjemme bedst. Idag rejser vi hjem til vores kære hund Bertha :-) Bliver godt og komme hjem, inden jeg mandag skal starte arbejde igen.
Alma og Jens har en uge mere sammen.

Af kreativt havde jeg med vilje ikke medbragt noget, for ferien skulle ikke være en mulighed for at jeg lavede det jeg plejede. I stedet havde jeg taget et par bøger med, hvor jeg nåede og læse halvanden bog. De er super gode og kan varmt anbefales ;-)