Eventyrløbet - super dag

2015-05-16 20:16
Vejret var fantastisk (det plejer at være godt men i år havde den lige fået et par streger til) da bussen kl. 8.00 satte kurs mod Odense.
Et par var mødt i god tid – herligt så var der ekstra hænder til at få fundet vand, saft og frugt frem.
Vi ankom til Odense og fik i vanlig stil p-plads ved GASA – derefter bød den på guidet rundtur forbi toiletter, målstreg og outlet inden vi kom til teltpladsen. Der var lavet om (brandmyndigheden havde været på besøg) på placeringen af flere telte, men Dansk Metal var ikke flyttet meget.

Vi fik udleveret startnr. og trøjer og efter lidt navnebytteri og ændringer af distance var vi klar til den sidste opladning. Som sædvanlig var forventningerne til løbeturen, de mange mennesker osv. store. Hos vores ”første gangsløbere” blev der kigget lidt på det kæmpe virvar, som trods alt var yderst velorganisteret – finder vi nogen sinde retur til teltet.
Sportsligt var løbet en stor succes – det gode løbevejr fik det bedste frem i de fleste og der blev løbet nogle rigtig gode tider. Det overblik må man selv skabe sig – men flere kom da i top 5 og 10 på 5 og 10 km. i deres aldersgrupper.

Sætte selv ”årsbedste” og undgik kun via en gevaldig slutspurt at presse mig selv til at komme indenfor ”10 minutters tidstabsgrænsen” på vores hurtigste løber på 5 km. distancen - Kevin Sørensen (17 min. og 47 sek.) – det er jo nærmest en sejr.

Forplejningen i Metalteltet var igen i år FANTASTISK – øllet var koldt og pølserne sprøde. Godt at blive mødt at store smil og god service. Tak til Metal for at de igen vil have logerende fra Sjælland.
Her skal det siges at jeg var helt med fremme i ”forplejningsdelen” – så hvad der tabes kan godt ”vindes” senere.

Børneløbet - vi tog os af sejrsskamlen
Der var deltagerrekord med godt 1700 tilmeldte på børnedistancen.
Vi havde 6 børn med på distancen – og ALLE 6 var med i TOP-50 på tværs af alle aldersklasserne.
· I klassen for 9 – 11 årige drenge stod der Korsør AM på plads nr. 1, 2, 3 og 6
· I klassen for 5 – 8 årige piger var det også Korsør AM på plads nr. 1
· I klassen for 9 – 11 årige piger blev det til en flot 6. plads.

Distancen for børneløbet er 2,1 km.

For at starte med pigerne løbe Maja Klode (piger 5 – 8 år) distancen på 9 min. og 21 sek. – det rakte til en suveræn 1. plads 90 sek. hurtigere end nr. 2 i klassen. Freja Jeppesen (piger 9 – 11 år) klemte sig lige præcist under 10 m. med tiden 9 min. og 59. sek.
Hos drengene var rækkefølgende: Lucas Jeppesen – 7 min. og 43 sek., Hjalte Klode – 8 min. og 11 sek., Noah Cantby 8 min. og 21. sek. og Esben B. Madsen 8 min. og 42. – alle i klassen for 9 – 11 år)

Hurtigste km. tider på godt 3 min. og 30 sek. – så det må siges at være KANONFLOTTE resultater som kun os ”Supermotionister” kan skæve misundelige til.

Præmieoverrækkelse
Bussen var for længst listet mod Korsør da der var præmieoverrækkelse på den store scene.
Musikken blev i år leveret af LIGA og Big Fat Snake – og mellem grupperne var der præmieoverrækkelse foran de tusindvis af tilskuere. Flot at se klubtrøjerne blive luftet.

Udover stor medalje mv. var der en særlig ”gevinst” til vinderne af børneløbet – de blev inviteret ”backstage” til at hygge sig med musikanterne fra LIGA.

En superdag med rigtig flotte præstationer til alle som blev afsluttet på en sjov og lidt anderledes måde.

Tillykke til alle – både store og små - med resultaterne og tak for en rigtig god tur på Fyn.