UMD Forløb / Specialisering / Brug af medier

Apps til Android

Børne lære at spille klaver (Små børn) med:


Nu kan børn spille musikinstrumenter med autentiske lyde (Små børn) :
 
 
Lær at spille klaver (Større børn, unge & Voksne) med:

 
Lav små musikvideoer (større børn, unge & voksne) med:
 

Lav små sjove Stop motion film (Alle) med:
 
Fås også i en betalt full version:


Gennem leg udfordres kreativitet, opfindsomhed og samarbejdsevner (Alle) med:

Brug af medier

Som pædagog er det vigtigt at vi bestræbe os for konstant at have fingeren på pulsen, når det gælder om at stimulere børn og unges nysgerrighed inden for computer- og scienceområdet. (viden, kreativitet, innovation og science).

En mediepolitik for computer, tablets, mobiltelefoner, spilkonsoller og film/tv er med til at synliggøre vores pædagogiske overvejelser i forbindelse med børn og unges brug af elektroniske medier og at få læring og science sat på dagsordenen. En mediepolitik er konstant i udvikling, og i det lys er denne tekst i konstant forandring. Formålet med en mediepolitik er også, at kunne komme misforståelser og spørgsmål blandt forældre og øvrige interessenter i forkøbet. 

 

HVORFOR COMPUTERE OG IT?

  • Computere og IT skaber og understøtter læring.
  • Computere og IT giver børn nogle kompetencer.
  • Computere og IT giver børn mulighed for at kommunikere med andre.
  • Computere og IT er en del af såvel børns samt voksnes hverdag.
  • De fleste børn synes computere og IT er spændende i kraft af deres nysgerrighed.
  • Computere - specielt internettet kan give børn indblik i andre kulturer samt forståelse for andre måder at leve på, - indblik i hvor lille verdenen er (blevet).

 

IPADS/TABLETS/MOBILER

IPads/tablets/mobiler er en enestående mulighed for at få IT og science serveret, så det bliver spændende for de fleste børn og unge. Der er desuden erfaringer for, at pigerne er ligeså meget på banen som drengene. 
IPads/tablets/mobiler kan selvfølgelig bruges til at spille på, men kunsten vil være, at vi som pædagoger får gjort os nogle tanker om, hvad det er vi vil give de unge af kreative/science alternativer, og får "købt ind" derefter, således at vores iPads/tablets bliver seriøse indspark i forhold til målsætningen om læring, innovation og kreativitet på børne/unge området.