Dansk

Deutsch

English

Onsevig Camping &"Den Fuldkomne Fisker".

Uge 1

Sæson 2019 har igen været et indholdsrigt og arbejdsomt år.Her i oktober / november har Campinghuset fået nyt udseende, nye døre ,vinduer og beklædt med lærketræ.

Den 5/12 så  blev hymer pakket færdig .som et uvirkeligt fænomen endte sæsonen 2019 og alle køleskabe blev tømt og indhold givet til gode venner.
Huset er ganske stille og katten kigger bekymret på os.Rikke tømmer vaserne
og alle de smukke tørrede blomster Kirsten har skabt ,bliver bortadopteret og får nyt liv længere nede i Onsevig.
Vi tager færgen Rødby / Puttgarten kl 14 og kører fredeligt sydpå .Denne rejse bliver anderledes fordi vi  vil arbejde på langsommelighed og afstemme rejsen ift, vores kræfter og energi.
Ganske parallelt til vores fremtidige hverdag ikke så hektisk men neddroslingstid venter. Vi har sagt dette de sidste par år ,men nu vil vi bruge rejsen til at øve os i det nye liv . vi har ingen hjemdato sat .men kan være afsted omkring 21/2 måned .
   Første destination er Bolzano.sydtyrolsperle. Imellemtiden droppede vi lige indenom Østrig fredag eftermiddag,Brennerpasset skal helst passeres i dagslys.
I Heitervang,lille landsby ikke langt fra Innsbruch lå et sted som vores. Campingplads og restaurant i et. Sne og frost ingen hindring...

Vi fik menuen præsenteret på et langt bræt og vinen dvælede vi jo lidt ved. men da værten sagde at merloten drak han da osse,slog vi til. Naturligvis østrisk rødvin. Vi blev hurtigt afbrudt af værten ,der sang og spillede,sæføli jodlede han...meget ømt. Dessert er jo en nødvendighed og her lænede vi os op af værtindens forslag :
Kaiserschmarr,n. Naturligvis pandekage lavet på boghvede med is,æblesauce og tyttebær,En bombe der slog vores dessertportioner med flere længder.
Vi trillede til autocamperen og faldt omkuld.
Næste dag kørte vi ad smukke bjergpister til Bolzano i det skønneste solskinvejr.
Efter frokost drog vi indtil city og blev overfaldet af et gigantisk julemarked med homemade kunstværkeri og alskens spiseri... Kastanjer,pølser,gluhvein,apfeltrinken og julenisser i alle varianter.

Så nåede dannelsesrejsen et stykke længere .Vi forlod bolzano og ville nå Middelhavet ,hvor vi havde fundet en stellplatz med udsigt over havet.
I Ligurien kører man igennem de flotteste bjergområder og der blev ikke strikket så meget.Temperaturen stiger til 12 grader og bladene på træerne bliver grønne med efterårsfarver og landskabet er både voldsomt og betagende. Vores søde Tom Tom driver os fra motrorvej og så må Carl udi den store bjerg-rally ,Vi kører på serpentinerveje og når stellplatz.
Men da vi ringer værten op er der pludselig lukket . Suk... så kører vi da bare ned ad bjerget og finder en p-plads og holder.Ups den gik ikk, der er Ingen autocamperpladser. Men fuld af forbudtskilte. Tilbage igen over bjerget, solnedgang forude og i Levanty - en lille by-finder vi en p.plads. Dog til den nette sum af 24 EU. For 12 timer.Julen er naturligvis osse kommet hertil byen forstås.... og vi trasker rundt og finder hidtil største porchetta ved en foodtruck.

RejseEnergien bliver altid lidt flad når disse situationer opstår. Vi skiftes til at trække hinanden op af hullet igen. Carl er altid meget positiv og jeg bliver lidt modløs og tænker fanden stå i at vi kommer udenfor sæsonen.Jeg ringer til et. Agroturissimo som sku ha åbent . Men de har allerede lukket ned.Alle er trætte af turister og trænger til fred.Vi konkludere at vi må trække mod byer.....Siena bliver næste destination på campingplads.

Dagen igår bød på op til flere udfordringer!
Det regnede hele vejen til Siena , og da vi nåede campingpladse var den sgu lukket. Fuck det google. Vi kørte istedet udenfor byen til en agroturissimo som producerede øko olivenolie og som osse havde en lille restaurant.Vi ventede spændt til kl 1930 og tænkte mon det kun er os, der er gæster !
Spisekortet så lovende ud, men ak gourmetmad er ikk på hvert et gadehjørne i Toscana. Men der er to ting vi blev inspireret af.
Desserten var sød vin med småkager der sku dyppes.
Og foto af stedet i alle årstider. Go ide,
Heldigvis for dem kom der 2 andre selskaber og de så ret tilfredse ud.....
Næste morgen vågnede vi intetanende op til den dag hvor det meste ville mislykkes! Men vi endte dog på en smuk bakketop udenfor Montalcino , med to kasser af Il Coccos superbrunello.

Vi ved at den slags tumult altid kommer i starten af en ferie....
Så Siena må vente  ..........
Nedtraskning til Montalchino tog 15 min ,men var så stejl at mit venstre knæ gik i selvsving.Hjælp mine knæ er vant til restaurantkøkken og ikke stejle bakker.
Kulden og vinden bed og mit krakkort på telefonen  pendulerede rundt og alt var lukket ned i byen.
Så hjem til camperen igen op ad bakke 25 min -  med en del pauser.... suk godt vi får lidt motion.Der kan jo altid trylles med Carls hjemmelavede frikadeller,tomater og spidskål. Med 3 blus og goe knive bliver alt godt.

Denne opslagstavle stod ved vejen i en by lidt uden for Siena. Byens , som hedder Buonconvento , historie går 1300 år tilbage og ligger på pilgrimsruten mod Rom. Byen har været centrum for religiøse stridigheder i en stor del af sin historie.Det er nok en del af forklaringen på at denne opslagstavle stadig benyttes. Man kunne næsten hører "Internationale" som en svag sfærisk underlægningshymne.

Restaurant`Den Fuldkomne Fisker`-Hanne&Carl Madsen Byskovvej 42 Onsevig 4913 Horslunde  | Tlf.: +45 54932700 | denfuldkomnefisker@gmail.com