Dansk

Deutsch

English

Onsevig Camping &"Den Fuldkomne Fisker".

Uge 3

Fra Cudillero til Cordoba
Vejrudsigten for det nordlige Spanien  lød på regn - meget regn ....torden og hagl  og 4 til 6 grader . Vi mener at have taget vor del ...så efter en hurtig beslutning , kørte vi mod Cordoba i sydspanien. Det tog 10 timer og udgiften var på motorvejsafgift idag kun 100 kr.
Så lidt hovedvej på en søndag gik an.

I Cordoba findes en campingplads vi kender fra i vinter.
Her måtte jeg bruge lidt tid på at organisere tandlægetid,da en rodbetændelse driller lidt.- kl 20 i aften ku jeg komme til.
Så ventetiden og  de 16 grader bød på frokost i det grønne. Så fik vi da vasket,tørret tøj og gjort rent,ret dagligdags sysler men nødvendige osse på en rejse med  10 kvadratmeter.hus på ryggen.
Efter en god nattesøvn .......beroliget af en dygtig tandlæges forsikringer om at der ikke var mere betændelse i Hannes bisser og hvis der alligevel skulle ske et eller andet  ordinerede superpiller som vi efterfølgende købte på Pharmasi.........
tog vi bussen indtil Cordoba .

Vandringer rundt i den gamle bydel og til sidst Flamingo og middag på en restaurant der var indrettet i en 1000år gammel Hamam - midt i det jødiske kvarter
Fra Cordoba til Orgiva
Vi ville egentlig til Granada og gense "Alhambra" men campingpladserne var enten lukkede eller under ombygning. Så vi begav os videre mod middelhavskysten. En
lille by 30 km fra kysten

Her fik vi iøvrigt opklaret et meget vigtigt religiøst problem !!! Paradis ligger i denne by og har ligget der siden 1987. Det står der på huset og det ligger lige overfor en stor kirke. Så ...altså ..hvis nogen skulle have lyst , så servere de dejlig kold øl i paredis.

Fra Orgiva til Marokko

Godt mætte af Spanien begav vi os videre til Malaga,hvor vi skulle hente Asger
der kom med fly fra københavn . Alt klappede...og kl. 19.00 var vi på vej til færgen i Algequeires som skulle bringe os til Tanger Med. Færgen skulle sejle kl. 22.00 så vi havde travlt. Da vi ankom så der således ud

Nu nærmer vi os Marokko ..så færgen sejlede kl. 24. Efter et par timers overfart og et par timers told m.m. kontrol , hvilket er noget nær rekort tid  for
den etat - kørte vi en times tid til en stor bensintank , hvor vi sov et par timer.
Den forste morgen i Marokko : Fuglefløjt foroven - sol - palmer - mænd på æsler-overlæssede gamle varebiler -
Efter morgenmad m.m. blev frøken Tom Tom sat på Safi ....en tur på ca 600km ad motorvej . Asger og jeg skiftedes til at køre . Det var juleaften , så vi skulle være i Safi i god tid .....den medbragte julemad skulle tilberedes. Så.....Dansk julemad under palmer i 20 graders varme mens påfuglene ser på .

Fra Safi til Essauerira
Undertiden er det vanskeligt at finde rundt. Vejskiltene bliver oftere og oftere
skrevet på arabisk og berbisk,hvilket gør det temlig umuligt at af finde ud af hvor man er på vej hen.

En anden  ting der stikker i øjnene er kontrasterne : En supermoderne gangbro over en motorvej,hvorpå der rider en mand på et æsel - En landsby uden vand - Vand skulle hentes ved en brønd nogle km. derfra på æseler...... Et par km. videre lå en perlerække af 500m2 villaer med havudsigt og egen vandboring. Overalt bygges der....flerfamiliehuse - kæmpe store boligblokke - smukke villaer - m.m.
og 100m derfra starter en  farvella - blikskure med plastikposetag ......på størrelse med Nakskov .

Restaurant`Den Fuldkomne Fisker`-Hanne&Carl Madsen Byskovvej 42 Onsevig 4913 Horslunde  | Tlf.: +45 54932700 | denfuldkomnefisker@gmail.com