Påskelejren 2015 i Kroatien ( et rejsebrev )

2015-04-02 20:02

Kroatien – Split – 2015

Søndag d. 29 marts
Hej derhjemme i klubben. Jeg tænker I gerne vil følge de aktive atleter, så derfor har jeg valgt at skrive hjem for hver dag.
Korsør atleterne tog med toget fra Korsør 8.12 og skulle mødes med Holbæk atleterne 9.45 i lufthavnen. Dernæst stod den på indtjekning. For mig selv blev det en hektisk morgen, da jeg tog afsted fra Forum st. mod lufthavnen. Metroen havde haft strømafbrydelser og derfor skulle jeg med en metrobus halvvejs og dernæst igen med et metrotog. Toget valgte ikke at køre, da strøm-teknikere skulle tjekke strømafbrydelsen ved Forum st. Jeg stod derfor ved Lergravsparken(tæt på lufthavnen, men ikke nok til at gå), da klokken blev 10.05 og jeg havde informeret Zlatko om forsinkelsen. Klokken blev hurtigt 10.20 selvom de havde kaldt udover højtaleren at der kun ville gå 5 min. Men ’’hva fanden,, vi der stod og ventede skulle jo ikke nå noget? Vi skulle første boarde kl 10.50, så der var jo rigeligt med tid. Zlatko ringede for at fortælle mig at der snart var deadline for indtjekning. Jeg måtte derfor tage en taxa med 2 andre gutter og nåede akkurat til terminalen i sidste øjeblik. Vi stressede igennem security, men nåede da heldigvis frem i tide. Min standby plads blev heldigvis til en regulær plads. Nicklas Bjerre , vil nok mene det var hans skyld i og med han charmede sig godt ind på stewardessen.
Resten af dagen foregik i luften og transport fra lufthavnen til det hostel vi bor på. Værelserne er udmærkede, men sengen kunne være bedre. Vi spiste sen frokost kl 18 og derefter stod den på afslapning inden et let træningspas med jog og stræk. Aftensmaden blev en sen fornøjelse, men de 3 retter blev spist.

Mandag d 30. marts
Morgenvækning kl 7. Dog ikke den traditionelle Peer Bagge morgenvækning med rockmusik.
Klokken 7.30 stod den på morgen mad.
Klokken 10 startede vi første rigtige træningspas. Der bliver en masse træningspas i løbet af ugen, så vi startede stille og roligt ud. Det blev til opvarmning efterfulgt af hækkekoordination og til sidst at slutte af med 4 stigningsløb(stilløb) på 100m med 1 mins pause. Desværre har Oliver stadig lidt problemer med foden og kan ikke træne med. Mias lyske driller desværre også. De får lov at lave en masse styrke imens. Resten af troppen ser ud til at holde sig skadesfri.
Ellers stod resten af dagen på mad og afslapning indtil næste træningspas.
Eftermiddagspasset bestod af en let joggetur efterfulgt af en omgang touch rugby. Garverne var ude for at løbe en længere tur, mens sprinterne var hoppet i startblokken. Kasterne legede lidt ude for stadion, hvor kastefaciliteterne lå. Vi fortsætter med de 3 retter mad både til frokost og aftensmad. Det er nu ikke dårligt at slutte aftenen af med en dessert og en cappuccino. Ungerne er nu mere til at gå på den ´´lokale’’ Mac D.
Tirsdag d 31. marts
Der har været problemer med internet forbindelsen og derfor kommer der først nyt hernede fra nu.
Nogle af de morgenfriske atleter startede dagen kl 6.30 med at jogge ned til havnen for at hoppe i vandet. Her var meget koldt og flere kroater nød forestillingen af ´´dumme danskere´´. Garverne var ude på deres morgen jog mens resten af holdet valgte at dandere den af under dynen.
Vejret i dag var super – meget sol kontra jeres derhjemme;)
Det gav rig mulighed for at have nogle gode træningspas i dag. Men i og med at der skulle passes på skader måtte vi holde lidt igen. De unge mangler stadig en del træningsmængde før de kan holde til meget træning.
Så første pas gik med teknik i de forskellige øvelser: Emil længde – Mathilde og Liv Højde – Sophie Hæk –Lars og Mette Kugle – garverne lavede statisk styrke øvelser – resten af holdet lavede noget forsigtigt sprint og reaktion.
Skadelisten lyder på: Oliver problemer omkring den ene ankel – Mia problemer med lysken – Mike(Holbæk) ukendt.
Resten af dagen gik med at få slappet af og taget lidt sol.
Eftermiddagstræningen stod på styrke. Her blev der trænet godt igennem, så der formentlig et par ømme atleter i morgen. Garverne fik løbet den røde bane tør med en masse intervaller.
Til aftensmad fejrede vi Alexanders 16 års fødselsdag med at give ham to fede Nike t-shirts, som vi alle havde splejset til. Alexander blev overrasket af vores tjenerinde med en Bananasplit til dessert. Jeg formoder at han nød desserten i og med der ikke komme noget forbi min mund.