Thailand 2012 / Familien i Thailand / Chiang Rai (og Myanmar)

Chiang Rai (og Myanmar)

18.6. - Myanmar og the Golden Triangle

Vi blev hentet kl. 9, hvorefter turen først gik til et meget pudsigt nyt hvidt tempel, som er under opbygning lidt syd for Chiang Rai! Jeg vil ikke skrive så meget om stedet, men i stedet henvise til billeder med tilhørende tekst - link!

Herfra gik turen nordpå til grænsen og Myanmar! Vi var meget spændte på hvor meget bøvl der ville være i forbindelse med at krydse grænsen til det (i hvertfald tidligere) meget lukkede land - det vist sig dog at gå forholdsvis glat!

Formalia blev klaret og så var vi i Myanmar! Byen vi kom til var bestod hovedsageligt af et KÆMPE marked, hvor stort set alt kunne købes og det til noget nær ingen penge! Super træls at vi har små rygsække - jeg er sikker på at vi bliver nødt til snart at få sendt en stor pakke til Danmark med alle vores indkøb.

Jeg forestiller mig ikke at den lille del af Myanmar vi så er repræsentativ for resten af det store land - men trods det var det var vi alle enige om at det var en stor oplevelse! Besøget gav anledning til en del snakke om frihed, ytringsfrihed, menneskerettigheder og mange andre emner i den boldgade - rigtige gode snakke med børn.

Jeg kunne skrive en masse og vore spændende dag, men i morgen skal vi aftede meget tidligt til Laos så jeg vil i stedet henvise til de billeder Susannah har lagt op med tilhørende tekster - link!

Sidste  stop på dagens tur var the Golden Triangle. Rigtig fint sted at se - med nogle fantastiske udsigtspunkter. Dog regnede det da vi var der så der er ikke så mange billeder - men kig alligevel her!

Jeg vil smutte i seng - vi har en lang tur foran os: to dages sejltur med slowboat - ikke til China - men til Laos!

Hilsen Lone
16.6 - 17.6 - Chiang Rai

Vi har nu været i Chiang Mai i 10 dage og det må være tid til at komme videre! Louise og jeg tog en "taxi" ud til busstaionen for at købe billetter til en sen eftermiddagsbus - fin busstation og glimrende forståeligt kø- og billetsystem (det er jo sådan noget os nørder lægger mærke til).

Afgang kl. 15 og ankomst kl. 18.20 - fin tid. Vi havde fået et nummer til Jone - en lokal fyr som hentede os ved bussen. Han kørte os til et par hoteller - et super fint lille lokalt sted - som vi dog fravalgte til fordel for et lidt større hotel med pool. Børnene ville vildt gerne kunne bade!

Middag blev på et meget lokalt pudsigt sted - det var ikke skiltet som restaurant, men der stod "Welcome" på et skilt - så vi satsede på at de kunne hjælpe os med noget mad. Vi fik fin og meget billig mad - super søde folk som vi nærmest kommunikerede med ved hjælp af tegnsprog.

Søndag gik vi en tur rundt i byen - en ikke overspændende by - men dog med en del meget fine kaffe barer - området er meget kendt for deres kaffe!

Eftermiddagen var pool-tid!

Om aftenen fandt vi det lokale night marked, hvor vi havde en aftale med Jone, som har et lokalt tour agency! Vi aftalte en hyre en bil med chauffør hele mandag til at køre os til Myanmar og til the Golden Triangle. Herudover købte vi billetter videre til Laos - meget mere om dette senere.

Aftensmaden blev indtaget på night marked, meget lokalt og fin mad. Sebastian blev helt saglig da han opdagede at der i det ene hjørne af markedet var en bod der solgte mexikans mad!!!!!!!

Se billeder fra byen og fra nightmarked her!

Hilsen Lone
Susannah Keller Finn | Dublin 2 - Ireland | Tlf.: +353877918605 | susannah.kellerfinn@gmail.com